FANDOM

TakykardiEdit

angive at takykardi er hjertefrekvens over 100 slag i minuttet.

Takykardi er hjertefrekvens over 100 slag i minuttet.

Kronisk atrieflimmerEdit

anføre at kronisk atrieflimmer skyldes en hurtig, hvirvelstrømsagtig aktivering af atriet med ophævelse af atriekontraktion og uregelmæssig overledning til ventriklerne., anføre at kronisk atrieflimmer er hyppigt forekommende og oftest udløst af eksisterende hjertesygdom, samt at sygdommen medfører en øget risiko for embolier (blodpropper) i hjernen.

Kronisk atrieflimmer skyldes en hurtig, hvirvelstrømsagtig aktivering af atriet med ophævelse af atriekontraktion og uregelmæssig overledning til ventriklerne.

De trækker sig for hurtigt sammen, så ventriklerne ikke når at blive fyldt, før de selv trækker sig sammen.

Det er hyppigt forekommende og oftest udløst af eksisterende hjertesygdom, samt at sygdommen medfører en øget risiko for embolier (blodpropper) i hjernen.

BradykardiEdit

angive at bradykardi er hjertefrekvens under 50 slag i minuttet.

Bradykardi er hjertefrekvens under 50 slag i minuttet.

Adam-Stokes syndromEdit

definere at Adam-Stokes syndrom er besvimelse eller nærbesvimelse forårsaget af kortvarigt hjertestop med spontan reetablering af hjerteaktionen, samt at tilstanden behandles med implantation af pacemaker.

Adam-Stokes syndrom er besvimelse eller nærbesvimelse forårsaget af kortvarigt hjertestop med spontan reetablering af hjerteaktionen. Tilstanden behandles med implantation af pacemaker.

Also on FANDOM

Random Wiki